En optimal kundresa skapas i skärningspunkten mellan människa och teknologi. Vi har skapat ett antal verktyg som vi sett behov av för att skapa en så bra kundresa som möjligt.
Full översikt genom sömmlösa integrationer och vår kundportal, med all data och kpi-mätningar
Verktyg utvecklade med användarvänlighet i första hand. Kunden får enkel tillgång till all information.
Information från Inselo och kunden spegals till installatörens genom partnerappen
Färre besök och smartare körrutter är possitivt för pånboken och miljön.
Kundreseplattformen består av ett flertal verktyg för att skapa en bättre och smartare kundupplevelse, från bokning till mätning av kundnöjdhet.
Kunden får en länk via sms till vår self service portal. Kunden genomför sedan en kvalitetscheck så att våra uppgifter verkligen stämmer. Kunden svarar på ett antal förberedande frågor inför besöket. Kunden laddar upp bilder vid behov.
Kunden blir erbjuden tid och dag för besöket. Tiden genereras automatiskt via en algoritm där SLA-krav, installatörens skills, och tillgängliga tider tas i anspråk. 90% av kunderna accepterar första föreslagna tid. De som inte svarar eller accepterar tiden går till en dialer-lösning där Inselo kontaktar kunden via telefon.
När kunden bokat en dag/tid får kunden ett sms med länk till "Mitt uppdrag", en portal med all samlad information om uppdraget. Om kunden önskar avboka eller omboka gör man det enkelt här.
I det fall Inselo ska fakturera kunden direkt, kommer kunden få möjlighet att välja mellan en rad betalningsalternativ. Kunden kan välja mellan delbetalning, direktbetalning via kort, swish, bankkort eller faktura.
Efter varje uppdrag frågar vi kunden om ett omdöme. Kunden betygsätter oss mellan 0-10. Svarsfrekvensen på denna undersökning är 54%. Kunderna ges möjlighet att ge mer detaljerad återkoppling och feedback. De kunder som önskar blir kontaktade via telefon för vidare uppföljning. All data används för att hjälpa våra partners att bli bättre samt att bidra med insikter till våra uppdragsgivare om hur kundresan kan förbättras.
Hos Inselo är vi råa på integrationer. Under åren har vi kopplat ihop hundratals olika system. Vi vill göra det enkelt för dig att integrera med oss och har därför skapat ett standard API. I en uppstart eller vid lägre volymer av uppdrag kan också använda vår kundportal för beställning och inblick i leveransen.
Den egenutvecklade partnerappen hjälper våra partners att få översikt och administrera sina uppdrag. All information som kommit från kund, bokningsagent och uppdragsgivare visas på ett enkelt sätt för partnern. ✔️ Navigera till kund med kartapp ✔️ Översikt över uppdragen ✔️ Tillgång till relevanta dokument och rutiner ✔️ Få aviseringar när det händer något ✔️ Din kundnöjdhetsscore ✔️ Avrapportering, dokumentation och kundsignatur
Ta kontakt med mig för ett trevligt samtal. Jag är helt säker på att våra modulära och skalbara kundresekoncept kommer hjälpa er med era målsättningar. Jag är en fotbollsentusiast med rötter från Chile, bosatt i Kristiansand i Norge. Jag brinner för att utveckla människor runt om mig och få dem att nå sin fulla potential. Jag har 20+ års erfarenhet av affärsutveckling, coachning och ledarskap där jag bland annat byggt upp stora säljteam för Norgesenergi och Phonero.
Formuläret kan inte användas för att beställa en installation. Klicka här för support.
Inselo är din partner som brinner för de optimala kundresorna. Vi levererar lösningar inom logistik, installation och kundservice, både för stora och små företag i hela Skandinavien.