Referenscase Telenor

Bransch: Telecom Tjänster: Installation och kundservice Var: Hela Norge

Mål: Utveckla ett partnerskap med fokus på optimala kundresor

Telenor Norge AS är Norges största digitala tjänsteleverantör inom innehåll- kommunikation. och datatjänster. Telenor har 3400 medarbetare fördelat på 23 kontor i hela Norge, och är en del av Telenor Group, som har verksamhet i åtta länder. Telenor arbetar varje dag för att leda digitaliseringen av Norge, och för att få till detta behövs duktiga partners som kan installera nya produkter. Inselo startade partnerskapet med Telenor 2019, och har sedan dess byggt upp samarbetet steg för steg. Inselo levererar installationer av trådlöst bredband och fiber, i tillägg till WiFi hjälp och täckningsmätningar. Utöver detta är Inselo en viktig rådgivare för att hjälpa Telenor med föbättringar i Kundresan.

Resultat

Innovation

Inselo är rådgivare som utmanar Telenor att bli bättre, genom förslag om nya metoder och koncept som skapar bättre kundupplevelser.

Kundnöjdhet

Inselo har utfört flera tusen insrtallationer för Telenor med en kundnöjdhet på 9,3 av 10 och med en svarsfrekvens på hela 54%. Inselo levererar toppresultat även på övriga KPI:er.

Gemenskap

Ett nära och hållbart samarbete som leder till positiva effekter för Telenor, Inselo och våra små installationspartners som gör allt varje dag som ambassadörer.

We create together

– Dette er det jeg er mest stolt av i Telenor, sier Trygve Jarholt, partner ansvarlig i Telenor AS, og peker mot verdikoden. Verdiene stiger fra gulvet mot taket: Keep promises, Be respectful, Always explore og Create together. – Verdisynet deres sammenfaller perfekt med vårt. Det er nok en av årsakene til at samarbeidet går så bra, sier CEO i Inselo, Jan-Ole Skubberud, og stiller følgende spørsmål til Trygve: – Føler du vi i Inselo lever opp til ordene? – Helt klart. Inselo er en spennende og annerledes partner som kommer inn med en ny tilnærming og annen innsikt enn de tradisjonelle partnerene vi har hatt, både når det kommer til kundeopplevelsen men ikke minst hvordan dere utvikler bransjen. Dere utfordrer oss på en positiv måte, forteller Trygve entusiastisk før han spør Jan-Ole om ikke også Telenor er med på å utvikle Inselo som selskap. – Oh Yes. Samarbeidet med Telenor bidrar til å gjøre oss til et enda mer profesjonelt selskap. Dere har hjulpet oss både på kvalitet og HMS- området. Ikke minst er dere nå en viktig sparringspartner for oss på bærekraft. Sammen blir vi bedre gjennom gjensidig læring, svarer Jan-Ole. Trygve drar på smilebåndet og nikker samtykkende.

Positive kundeopplevelser

Inselo har fokus på å skape magiske opplevelser for hver enkelt kunde. At dette er en realitet har også Telenor bitt seg merke i. – Merkevaren Inselo er for meg en positiv kundeopplevelse. Når vi går igjennom data og sammenligner dere med andre, ser vi at Inselo har en betydelig høyere score enn alle de andre, forteller en engasjert Trygve Jarholt i Telenor før han utbroderer: – Det er fantastisk at dere har et økosystem hvor dere aktivt følger opp alle kundene og installatørene. Telenor er veldig fornøyd med at Inselo de siste årene har hjulpet så mange fornøyde kunder med å få opp sitt trådløse bredbånd. Dette har vært kritisk for Telenor. Trygve og resten av Telenor setter stor pris på hvordan Inselo aktivt deler bilder og historier fra hverdagen til kundereiseheltene som skaper de positive kundeopplevelsene. Om det er kjørende på slalåmski til en av de mange hyttene som har fått bredbånd det siste året, eller om det er kaffe og vafler med en fornøyd kunde. Inselo og våre kundereisehelter ser frem mot å skape enda flere magiske kundeopplevelser i årene som kommer.

Nogle glimt fra hverdagen som Telenor ambassadør

Inselo leverer fantastiske kundeopplevelser og utfordrer oss i å skape ennå flere av dem med innovative konsepter og løsninger

-- Petter Schive - Direktør Telenor

Ta kontakt för ett trevligt samtal. Jag är övertygad om att våra skalbara och modulära kundresekoncept kan hjälpa ditt företag att öka lönsamhet, skapa bättre kundresor, öka intäkter samt säkna er riskprofil. Kort om mig: Jag brinner för upplevelser och samlar på magiska reseögonblick. Det jag älskar med att resa är att möta nya kulturer och människor. Nya perspektiv är sunt för själen. Jag är civilekonom och har 15 års erfarenhet av ekonomi, risk, affärsutveckling och ledarskap från SN Power, ABB, InfoCare och nu på Inselo. När du kontaktar mig möter du en positiv, genuin, kreativ och analytisk person som brinner för att hitta den bästa lösningen för din verksamhet. Ser fram emot att prata med dig. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen. Med vänlig hälsning

Terje Stokke

COO | Inselo Gruppen
Tel: +47 945 23 841

Kontakta vår kundreserådgivare

Formuläret kan inte användas för att beställa en installation. Klicka här för support.

Skicka

Inselo är din partner som brinner för de optimala kundresorna. Vi levererar lösningar inom logistik, installation och kundservice, både för stora och små företag i hela Skandinavien.

Kontakt

support@inselo.se

Adress

Inselo Installation AB
@Inselo 2024